01 septembrie 2009

C-aşa vrea muşchiul gazetăresc

Din ciclul "Aşa vrea muşchiu' meu, aşa pun titlul", vă invit să citiţi următoarele rânduri dintr-un material apărut recent într-un ziar de largă răspândire naţională şi dacă voi găsiţi vreo urmă de legătură între intertitlu şi rândurile care îl succed, daţi-mi, vă rog, de ştire ca să-i ţin de urât lu' Mircea Badea când o defila prin faţa Palatului Victoria cu pene lipite pe fund.



Aţi citit? Bun. Deci care-i legătura între aspectul fizic, la care face referire intertitlul, şi ce spune autorul în textul de după? Păi e cam discutabilă. Io când am citit interu', m-am gândit că românii sau au început să mănânce dietetic, sau au investit în gantere, steppere, benzi de alergat, biciclete eliptice şi alte scule, sau au dat iama prin cabinetele cosmetice să se epileze/machieze/maseze/împacheteze/electrostimuleze/termosudeze, toate astea ca să arate bine.
Eliminăm din start partea cu produsele de curăţenie care n-au nicio treabă cu aspectul fizic. Mai rămâne partea cu cele două produse de îngrijire personală, deodorantul şi şamponul. Aşa cum sesizează şi autorul, e vorba de produse de îngrijire personală. Între îngrijirea personală şi aspectul fizic e oareşce diferenţă. Mică, ce-i drept. Şi totuşi e posibil, din păcate, ca una să o excludă pe cealaltă. Io vin şi vă întreb: n-aţi văzut niciodată tipi cu un corp superlucrat, domniţe superaranjate, ultraparfumate şi îmbrăcate după ultima modă, pe scurt, persoane care arată superbine, dar care put?!? A orice. Eu am cunoscut destui/destule.
Şamponul, săpunul, gelul de duş, deodorantul, parfumul te curăţă şi te parfumează, dar nu te fac să arăţi mai bine, adică nu îţi modifică în niciun fel aspectul fizic. Dacă autorului tot nu-i era străină sintagma "îngrijire personală", oare nu ar fi fost mai potrivit dacă ar fi ales drept intertitlu: "Românii, mai atenţi la îngrijirea personală"? Huh?

P.S. Aaa, ştiu, nu mergea varianta propusă de mine pt că era prea mare număru' de semne. Asta e, număru' de semne ne limitează al naibii de mult, că altfel ne descurcăm noi să reformulăm, să dăm sinonime, să... vorbim limba română, ce mai!

3 comentarii:

  1. Asa scrie in Adevarul de Seara de luni 31 august 2009 , de pe pagina 13 , articolul fiind semnat de Roxana Vantu , iar titlul pe care l-a dat este "Cumparaturi in vreme de criza ", si este publicat ca fiind un studiu GFK .

    Asta inseamna ca dupa parerea Roxanei Vantu , daca dai mai multi bani pe balsam de rufe si produse de curatat geamuri esti mult mai atent la aspectul fizic , mai ales daca ai cumparat cu 5% mai multe deodorante si sticle de sampon .

    Eu am auzit ca la Adevarul de seara ziaristii fac munca voluntara , si cred ca de asta apar genul asta de articole asa de des !

    RăspundețiȘtergere
  2. :))Eu am evitat sa dau detalii legate de numele ziarului si de autor. Nici nu mai conteaza. Personal, ma intereseaza mai mult neconcordantele de orice fel din articolele de presa. Am facut o pasiune pt vanatoarea de gafe de genul asta.
    Chiar munca voluntara nu face nimeni, doar ca, stii cum e, pe criza asta nu prea iti mai da mana sa ridici pretentii. Majoritatea se multumeste ca are un loc de munca si lasa pe mai tarziu jelaniile cauzate de volumul de munca si de salariile invers proportionale cu volumul. Mie, una, mi-a cam pierit elanul revolutionar de cand am inteles cu ce se mananca criza. Sau cum ne mananca criza :))

    RăspundețiȘtergere

Postarea comentariilor presupune implicit acceptarea acestor termeni şi condiţii:
» Este interzis furtul nickname-urilor şi semnăturilor altor utilizatori.
» Sunt interzise comentariile care incită la acţiuni ilegale, precum şi cele care conţin ameninţări sau violează viaţa privată.
» Nu sunt permise mesajele cu tentă antisocială, cu caracter xenofob sau rasist, mesajele obscene şi injuriile.
» Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor şi îşi asumă consecinţele în cazul unor acţiuni legale.
» Autorul acestui blog îşi rezervă dreptul de a şterge comentariile care nu respectă regulile de mai sus.