13 mai 2009

Ce ti-ar face de te-ar prinde, domnu' Dan!!!


Am accesat pagina pe care-o vedeti in print screen si mi-a atras atentia "agramaticalitatea" (vorba amicului Costi) din titlu. Am google-uit ce-am google-uit ca sa-mi dau seama daca "Katanga" s-a iesprimat oral sau in scris, da' n-am aflat nimic in plus. Ca daca s-a iesprimat oral, atunci shame on you, redactorule, care nu stii ca "mancati-a-si" nu e altceva decat forma contorsionata a lu' "ti-as manca". "Ti-as manca" aka, daca o iei de la coada la cap, "manca-ti-as". Da' cum toate paginile de mi le oferi google-u' pe tava erau exclusiv preluari din ziaru' de unde comisei io print screenu', am ramas pana in clipa de fata cu nelamurirea daca asa grait-a "Katanga" sau asa scris-a "Katanga". M-am gandit insa ca neste iesplicatii de gramatica - moka, gratuite, cado - nu strica, motiv pt care iata-le. Cu "manca-ti-as"-u' ne-am lamurit.
Filosofia virgulei ne doboara, ca nu stim neam s-o... punem. Ar cam merge dupa orice fel de adresare directa. "Te iubesc" este o adresare directa. Ca si "buna ziua", "salut", "la revedere", "pa", "du-te-n... ". Adicatelea, dupa astea de le pusei io in ghilimele trebe musai virgula daca mai sunt urmate de ceva (de orice altceva sau de oricine altcineva): "Buna ziua, domnu' Dan", sau "Du-te-n... , domnu' Dan", sau "Te iubesc, mah", sau "Te iubesc, manca-ti-as".
Mai zic asa: nu e "a descredita", ci "a discredita", nu e "ar stii", ci "ar sti" si nu e nici "patronul acestui Dan Diaconescu", ci "patronul acestuia, Dan Diaconescu".
Am terminat. Raman insa cu o curiozitate: domnu' Dan nu s-o fi temand chiar deloc ca unu precum "Katanga" (sau una?!?), care are bucurii la el, poa sa-si piarza uzu' ratiunii si sa-l... agresioneze fizic? Sau poate ca o avea si domnu' Dan curiozitatile lui si o vrea si el sa experimenteze. Vorba cantecului cu cucu', de i-l dedica "Katanga": "Da-i la inima ce-ti cere/Astazi esti, maine nu esti/Nu-i pacat sa-ti treaca viata/Cu nimic sa nu te-alegi?"
Pana va lamuriti ce si cum cu "agramaticalitatile" de vi le insirai io acilea, luati cu cucu'

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postarea comentariilor presupune implicit acceptarea acestor termeni şi condiţii:
» Este interzis furtul nickname-urilor şi semnăturilor altor utilizatori.
» Sunt interzise comentariile care incită la acţiuni ilegale, precum şi cele care conţin ameninţări sau violează viaţa privată.
» Nu sunt permise mesajele cu tentă antisocială, cu caracter xenofob sau rasist, mesajele obscene şi injuriile.
» Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor şi îşi asumă consecinţele în cazul unor acţiuni legale.
» Autorul acestui blog îşi rezervă dreptul de a şterge comentariile care nu respectă regulile de mai sus.